E-laj !

OSLO .

Publicerad 2010-09-10 17:54:33 i Allmänt,







swoosh va gött!
nu har jag landat i oslo och so far så (nästan) allt perfekt!
det är lite svårt att hitta till fots barra.. höhö. igår tog det flina 2 timmar att gå in till stan.
hon skulle gå till adecco för att prata med någon om jobb. hon fick fråga sej fram enda från
Jolly kramer johannes gata. det roliga var att hon hade en vägbeskrivning ( som ledde till gatan där adecco låg)
och efter tre gator så var hon helt plötsligt helt vilse.
på nätet skulle det ta 51 minuter att gå.... men får flina tog det 2 timmar..  folk är jätte trevliga och så, men hälften pekar åt fel håll... haha fast det var ganska komiskt ändå.

iaf, väl framme så frågar dom om jag bestämt tid med någon.. men det hade ju inte flina, eller a hon hade på sett å vis.. för det ringde en tjej som sa "hör av dej når du kommer upp så tales vi vid"... men flina tänkte ju ringa från sin norska mobil.. men då hon skulle ladde på penger så var nummre ikke i bruk... så då kunde hon inte ringa.
därför tyckte hon att det gick väl lika bra att gå dit som att ringa, men ikke..

så ist gav tanten bakom disken mej 3 olika nummer att ringa.. men hon gav mej även en besöksadress till ett annat kontor som kanske kunde uppfylla mina önskemål... och när flina (äntligen) hittade till den adressen står där en skyllt. "söker du adecco? ring ( å så stod där ett nummer jag ikke kommer ihåg nå...).

shit! va stökigt tänker flina och ska då gå å köpa ett nytt startpaket till sin telefon.. det gjorde hon och allt var frid å fröjd tänkte hon, för nu kunde hon boka intervjuer via telefon, så skulle allt vara bra. MEN! då säger det en trevlig tant i telefonluren att  "för att ringe med chess kontant så må du registrete på internet" med navn å sånt, för att man skulle vara registrerad innan man kunde börja ringa.. då måste flina åka hem igen för att gå in på internet och registrera sej.. så egentligen gav första dagen på egen hand inte mej ett skit.. förutom några nummer att ringa då...  och en helvettes lång promenad. haha men solen sken så det var ändå trevligt..... ... .... höhö.

och by the way så när jag köpte startpaketet till telefonen så var det nog en rookie som jobbade där, för hon gav mej en plastficka med starpaketat i... men när jag öppnade det så låg där 5 st startpaket... haha!

synd för dom i sin nästa inventering att jag itne kommer ihåg vart jag köpte det. (då kan jag ju inte lämna tillbaka dom andra... så om någon ska hit så har jag nummer till er! haha


mycket text nu... så herra!

ps! igår åt vi pannkakor med glass och jogubbssylt!! naaaam naaaam!! "





Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-09-14 18:52:28

stackars dej lilla gumman, men tur med vädret hade du ju !! go tur nästa gång! bor du så långt från centrum? koseklem te daj

Postat av: e-laj

Publicerad 2010-09-15 13:46:38

haha ja nu bor jag det.. men sen kommer ja bo mitt mitt i centrum! totally awesome!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

E-laj

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela